Διοίκηση Ολικής Ποιότητας και Επιχειρηματική Αριστεία
- Περιγραφή
H εξελικτική πορεία από τον έλεγχο ποιότητας και τη διοίκηση ολικής ποιότητας, στις τεχνικές 6Σ και πιο πρόσφατα στα σύγχρονα μοντέλα επιχειρηματικής αριστείας και στην έννοια της διαρκούς επιχειρηματικής αριστείας αποτελεί την θεματική γνωστική βάση του εν λόγω μαθήματος. Υπό αυτό το πρίσμα, μεταξύ άλλων έχουν αναδυθεί οι άξονες της ΕΑ, τα όρια μεταξύ ΕΑ και ΔΟΠ, οι παράγοντες επιτυχίας, αλλά και οι περιορισμοί και οι δυσκολίες στην ανάπτυξη και εφαρμογή μοντέλων ΔΟΠ και ΕΑ, καθώς και έννοιες όπως η στρατηγική ευκινησία, η εταιρική προσαρμοστικότητα, η συνεχής βελτίωση, το διανοητικό κεφάλαιο, η διαχείριση γνώσης, η εταιρική κοινωνική ευθύνη, τα αποτελέσματα απόδοσης, και οι οποίες χαρακτηρίζουν (ή οφείλουν) την σύγχρονη επιχειρηματική πραγματικότητα. Στα πλαίσια του μαθήματος πέρα από τις προκείμενες έννοιες και το γνωσιακό υπόβαθρο των εξελικτικών σταδίων, σταθμών και αξόνων της ΔΟΠ, εξετάζονται τα αξιολογικά πλαίσια της επιχειρηματικής αριστείας με την μορφή των θεσπισμένων διεθνών βραβείων και συστηματικών πλαισίων (European Quality Award, EFQM, Malcolm Baldrige National Quality Award, Australian Business Excellence Award, Canadian Awards for Excellence, Japan Quality Award, Jordan King Abdullah II Award for Excellence, SQA and South African Excellence Award) καθώς και οι μεθοδολογίες ποσοτικής (ή και ποιοτικής) αποτίμησης ή μέτρησης των αποτελεσμάτων της ΔΟΠ (στατιστικές, ασαφούς λογικής, σκοροκάρτες, πολυκριτηριακές μέθοδοι, benchmarking, κ.α.) είτε στο σύνολο της επιχειρησιακής λειτουργίας είτε σε επίπεδο KPI’s, παραγωγής, εφοδιαστικής αλυσίδας, στρατηγικής, κλπ. καθώς και μελέτες περίπτωσης και καλές πρακτικές σε διάφορους τομείς (κατασκευαστικός, εκπαίδευση, δημόσια διοίκηση, παραγωγή, υγεία, υπηρεσίες, τουρισμός, εμπόριο, μεταφορές, εφοδιαστική κ.α.).